det är för tyst, du hade fel.

ja, gud vad roligt att alla bloggar hela jävla tiden, så jävla kul att faktiskt ha nåt att läsa.
... eller vänta, JUST DET.

ursäkta ironin.
känns som en sån kväll man kan go crazy och sätta igång och powerstäda garderoben eller nåt. eller ja, ungefär. dock inte en sån kväll man kan go crazy över sina uppsatser som måste skrivas och lämnas in helst i våras, som jag faktiskt BORDE göra. nejdå. blir nog så bra sååå.

jag har varit hos farfar och kört bil idag. hade bara svenska imorse,  hade ju såklart glömt körtillståndet hemma, så jag var tvungen att skippa filosofin för att åka hem och hämta det. svenskan var ju såklart lika dryg som vanligt, men vi börjar vänja oss. dessutom bestämdes det att jag och marie ska bli kulturella och börja kolla på teater, både "sveriges historia" och den där andra som jag inte kommer ihåg vad den heter. dessutom vill jag hemskt gärna se både magnus betnérs "inget är heligt" och jonas gardells "tillfällig gäst i sitt eget liv" i malmö, men mange ska tvunget vara där samtidigt som jag och brudarna förhoppningsvis ligger och steker oss på en varm strand långt härifrån, och gardell är bara allmänt dyr. får se hur det blir med det.
bilkörningen gick iallafall bra, tillbaka i bromölla hade far min kört inom för att hämta dottern sin, en snabbfika blev det, och efter det: jungfruresa för mig i nya mercan, som faktiskt inte är så ny längre. jag och papps var jättebästisar hela hemfärden, snackade lite om Livet Efter Studenten och när mimmijävlawon'ttellherlastname snackade goja i radion (med EXAKT samma argument som sin högst vidrige make, för övrigt), blev vi nästan lika irriterade bägge två. (pappa, pekandes på vindrutetorkarna, lycklig som ett barn: "titta mikaela, det är såna där regnsensorer!")
fotnot: pappa har numera även officiellt tillåtit mig att testköra hans nya bebis, trots att den är automatväxlad. kan bli skoj...


om en vecka beställer vi resa.
saker som måste vara gjorda tills dess:

¤ historiauppsatserna. en ingående om franska revolutionen, en analys på industrialiseringen i storbritannien och ett jämförelsearbete om antiken, verklighetens gladiatorer vs. ridley scott's.

¤ olivers mixning. MÅSTE göras klart.

¤ intervjuerna med gamlingarna. ska klippas, mixas och brännas ut. MÅSTE göras klart.

¤ betala körlektionen förra veckan.
 
¤ PA - måstemåstemåste påbörjas.

¤ tandläkaren. måste våga samla tillräckligt med mod att öppna kallelsen jag fått och som nu har legat en vecka.

¤ hämta mitt pass hos polisen. (kan vara en klar fördel.)


nej, nu ska jag ta och belägra soffan med maritas nybakta vetelkibullar och hemgjorda plommonmarmelad, fixa med johannas present, plugga lite teori och börja skissa på en idéskiss till PA.
historia? nja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0