rock me down right to the ground.

(aaah, du kan ju inte det här.)

rastrastrastlös.
men okej, lite allvar här nu. projektarbete. hm. vad göra? jag vet att jag vill göra någon form av uppsats/avhandling om någon form av psykisk påverkan. haha, tror ni tord köper det konceptet?
avhandling förresten, vilket bra ord. det snor jag. jag vill alltså göra en avhandling om psykisk påverkan. om hur pass påverkade vi människor är av det psykiska. låter det luddigt? det är inte meningen. eller jo, kanske. egentligen är väl meningen i så fall att visa att vårt psyke inte behöver vara just luddigt. undersöka lite om hur mycket fakta det finns mellan psyket och fysiken, hälsan, det praktiska livet. som psykisk ohälsa till exempel. ta terapi. finns det överhuvudtaget någon som helst anledning att faktiskt tro på att man botar exempelvis en depression genom att betala hutlösa summor för att låta någon mupp med fin utbildning och stammiskort på ekbergs sitta i sin fåtölj och lyssna på ens historia, eller borde det i praktiken fungera lika utmärkt att prata med en god vän, gratis?

(sms-paus... strax tillbaka.) 
..................................................
(mysteriet löst och jag är back on track. framgång!)

ja, men ungefär så. och för att ta ytterligare ett exempel - drömmar. drömtydning, finns det någon slags kärna av psykisk påverkan i det? eller typ... fobier, för att ta ett mer lättkopplat ämne. eller... ja, ni fattar grejen. typ så.

kan man göra ett projektarbete om det tros?



och jag bara måste få citera madde, som kom fram till ett överväldigande kritiskt vägskäl i sitt liv idag på filosofin:  "sanningen är inte alltid sann." ("fan vad deprimerande")

och marie, på maxi igår eftermiddag: "pippi är död."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0