rock this hungry heart of mine.

säga vad man vill om gatukökshamburgare, men jag är iallafall numera den första att skriva under på klyschan "man blir sååå trött på hamburgare av att jobba på hamburgerresturang". sanningen att säga har jag faktiskt inte ens ätit en endaste hamburgare sen jag började på frasses. (mcdonald's räknas inte, det är jag och nina rörande överens om!) däremot sitter det duktigt fint att bli väckt av pappa med ett "jag tänkte köra till sivans och köpa varsin hamburgare till kvällsmat, men du kanske är trött på det?" och upptäcka att nej, en flottig 150grams med ost hade suttit kalasbra. sagt och gjort, pappa åkte iväg med beställningen - och kom tillbaka med den torraste skosula jag någonsin ätit. jag kunde inte ens låta bli att glutta på locket och upptäcka att hm, så de gör sååå med salladen, och jahaaa, de har bara EN ostskiva på de stora burgarna OCKSÅ, och inte har de kört den med locket i rosten...
gruvligt besviken, med andra ord. och så har jag gått och blivit arbetsskadad av min till synes lysande karriär på frasses hamburgare i fjälkinge. välkomna vetja, jag vågar nästan lova att jag steker godare burgare än siv's i åhus.

tisdagar verkar numera vara de tuffaste dagarna i veckan, enligt vårt nya superfina schema. vilket innebär... tre lektioner. lagom överkomligt. världens bästa josefine hälsade på nere i studion imorse, och arbetsliv var inte så farligt som det lät, läraren till trots. filosofi däremot... jag och madde utrustade oss efter bästa förmåga med varsitt block (ja, vi gick direkt efter en och en halv timmes lektion i hur man äter rätt, till mcdonald's.) och begav oss smått spända till lektionen och, vad iallafall jag trodde var, monsterläraren. (tre äpplen hög och superfeminist - lärare i kvinnohistoria! hallå ja? - och dessutom går det rykten om att hon är alkoholist.) smått spända, skrev jag det? nåja, lektionen var faktiskt helt okej, lagom flummig, men det hade vi ju väntat oss, och så LÄRAREN då. eller lärarinnan? äsch, skit samma. hon var DÖHÄFTIG! jag lovar, det var kärlek vid första ögonkastet. nästan iallafall.

(nu fick jag sms... wieeeee!)

vart var jag? just det, läraren. lärarinnan. den, det. it. skitgrym. verkligen. det var typ det. så ni vet och sådär.

(usch, jag blir ju helt till mig i trasorna.)

imorgon är det körlektion som gäller, måste kolla så finanserna räcker till det, hade varit en klar fördel. sen blir det syster och tellme en runda, stora tjejen börjar ju dagis imorgon, innan pa-introduktion på eftermiddagen. känns som om jag borde ha bestämt mig vad jag vill göra tills dess. eller vänta, just det. vi har ju som sagt TORD SOM PA-HANDLEDARE så det kan ju kvitta. WIEEEE!

(usch, stava kan jag inte heller. och när fan började jag använda "wieeee" som uttryck? VADHÄNDERMEDMIG?)

haha, sött! kattungar är mysigt, och på tal om katter så hade vi nyss en här på besök. den satt utanför dörren och promenerade helt käckt rakt in när jag öppnade, som om den aldrig gjort annat. gulligt värre.
gulligt värre.

nej, det här går fan inte.


Kommentarer
Postat av: tano

jag tror allt att vi kan lyckas överleva filsofin, faktiskt. med tillräcklgit mycket socker
så ska det nog gå.

2007-08-21 @ 23:21:27
URL: http://tsomitano.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0