it might be hard to be lovers.

sjukt trött, as usual.

jaha, så har halva veckan gått, snabbt som attan. varit och gjort malmö två dagar i rad nu, sjukt tomt har det blivit på kontot. igår - buss till malmö med måns, trevligt trevligt. idag - tåg till malmö med emelie, trevligt trevligt. jag umgås nog fan bara med trevliga människor!
emelie skulle iallafall tvunget sticka hål på tungan idag, och snäll som jag är följde jag med. satte mig på behörigt avstånd efter att noga ha förvissat mig om att det inte skulle blöda, men när den supertrevlige piercaren (?) vände på emelies stackars tunga (tungan är faktiskt en muskel. sluta misshandla!!) och försökte få igenom nålen som bara var halvt inkörd blev det för mycket för mig. huvudet snurrade till, magen vände sig och mikaela fick lov att titta bort för att inte tuppa av.

efter malmö vart det bort en runda till vä för att hämta laddaren - nu går det att nå mig igen, gott folk! - som emelie ju såklart glömde på morgonen. jag är alldeles för slarvig (läs: glömsk) för att vara så pass beroende av min svarta lilla älskling som jag faktiskt är. men jag erkänner det iallafall!

kvällen har spenderats med mina tjejer, marie och madde. på max, of course. och japp, we went crazy from willy's all the way through the hamburgers. vi föddes såna, helt enkelt.
(målet med nästa vecka är att hitta varsin hetnos belägen på de få områden i kristianstad vi fortfarande inte haft omkull. det vill säga... ja, city. möjligtvis östermalm och norr också, för där har vi bara en respektive... ja, en. nån frivillig?)

imorgon är det älskade tellmes alldeles egna, alldeles första födelsedag. för hennes moster innebär det sovmorgon - har inte fått sova ordentligt sedan nittonhundrafrösihjäl - en runda på stan för presentinhandlande och sen fjälkinge för att göra mig iordning för mammaåkfärd till christinehof och lille bryan. mat har ju numera även inhandlats, kyckling, tsatziki och en massa ost, så vi ska nog överleva det förmodade regnet som vädergudarna tycks vilja överraska oss med. sen flyttar ju jag till marie på obestämd tid, sånt är alltid roligt.
sommarens absoluta glansdagar är här och vi kommer ha så sjukt skoj.



liten trött människa bör sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0