don't wanna be sitting here waiting.

ett dygn med ryssarna avklarat! helt fantastiskt. kan bara tacka zebbe och diana för allting, de har varit helt underbara och stått ut med all min klagan. hämtade det glada gänget igårkväll, som vanligt trekvart försenade. många gamla ansikten var där, men naturligtvis inte min alldeles egna saxofonspelare. ledarelenahelvetet var dock där, och trots att hennes förtryckte man genast gick fram och kysste mig på kinden, gick den jävla människan rakt förbi med näsan i vädret. de käkade lite på spisen innan det blev dags för tollarp. som tur var gjorde jag zebbes önskan till viljes när jag följde med för att kolla så allt var okej, första natten och sådär... det var det inte. det var kaos. hittade dock en mycket trevlig kepskille i khimkigruppen, och tillslut löste det sig iallafall. typ.

idag började vi med att vara jätteförsenade, jag mötte upp bussen med zebbe och diana vid kvart över tolv i förmiddags, då khimki egentligen skulle ha varit på plats och börjat spela för femton minuter sedan. vi släppte av dem på sommarro lite snabbt (nåja, det är ryssar vi snackar om!) och åkte vidare till vår lunch på allögården som vi nu var ungefär tjugo minuter försenade till. allögården ligger på näsby. näsby är stort. och ja, vi körde helt enkelt jävligt vilse och de ryska stackarna fick släpa på sina jävla instrument i en stor cirkel runt halva kristianstad innan vi var på plats. lyckades dock ta igen den försenade tiden ganska rejält, klockan ett började konserten som skulle börjat klockan ett, och då var samtliga ryssar mätta och belåtna. mätta iallafall.
efter det sedvanliga första dagen på jobbet-bråket med allas vår favoritjonny och en halvsnabb catching up med marie med sällskapet johanna var konserten så småningom slut och vi kunde åka för att växla.

45 ryssar på sparbanken, växlandes pengar som automaten inte accepterar. jag skojar inte, det var katastrof.

efter långt om länge skickade vi ut dem på shoppingtur och bestämde tid för middag. hittade marie och morgan i ett gathörn och stod och snackade en stund, varpå det var spisen och lasagne som gällde. efter det följde fyra timmars fritid för våra kära skyddslingar, efter klockan sex på kvällen. i kristianstad. efter klockan sex. vad göra? jo, det var bara att gilla läget och dra med dem till maxi, där vi släppte dem lösa en stund och gick och satte oss i caféet där jag ganska snabbt lämnade mitt förtroende och våra dagisbarn helt i händerna på zebbe och diana.

i parken träffade jag bloggen, eller ja, delar av den, gissa hundra gånger vem som inte var där... vi satt där en stund, sen gick jag med marie till mcdonken så flickstackarn fick lite mat i sig.

nu ska jag fan sova, imorgon väntar konsert på konsert på konsert.

tivoliparken, 19.00.
be there vetja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0