och doften från havet står tung i vårt rum.

gårdagen var trevlig. jag gick på stan med favoritsyster och favoritsysterdotter, vi åt våfflor och träffade en sjukt brun - och numera upptagen - stoffe, nyss hemkommen från cypern. stod och snackade en stund, efter att han pratat klart med thelma som han dök på så fort vi visade oss - "har du skaffat kiiiiid??" - och veckans mysterium består således i att lista ut vem som benäms som "flickvännen". efter stan begav vi oss till allas vår favorithåla bromölla till farfar och marita, där vi göddes som små spädgrisar. det är sant, vi åt fan från det att vi klev innanför dörren till att vi åkte hem. vi gick iallafall till korsholmen och satt vid vattnet en stund (åt glass, såklart), det var trevligt.
efter bromölla väntade en snabb vända hemom med klädbyte och sen var det sminkning i bilen som gällde innan jag och tjejerna intog kaspers lokaler. och drinklista. massa skvaller som vanligt, massa uppdateringar som vanligt... vi hade helt enkelt jävligt skoj.
sen att jag är trehundra spänn fattigare är en annan sak.

idag skulle jag egentligen käkat langoslunch med meg, men jag avbokade det eftersom jag mådde skit när jag vaknade för en stund sen. fortfarande lite illamående, men har lovat passa tellme en runda på stan lite senare, och sen blir det flytta hem till madde och förtränga sitt sorgliga liv några dagar. kommer bli väldans väldans trevligt, för vi om några kan konsten att ha roligt med små, om ens befintliga, medel.

wma spelar savage gardens "i knew i loved you". grymt deprimerande, fan vilket kasst band egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0