I got troubles of my own.


i'm getting old and i need something to rely on, i'm getting tired and i need somewhere to begin.

har spenderat större delen av dagen med mina favvonötter. efter tre timmars ljudlektion med hottievikarien och lite köttbullar på södra kasern köpte vi nödproviant och tog 10:an till odal via en mycket omfattande sightseeingtur kring söder. hejhej och sådär sa vi inte, men väl framme på genvägen kollade vi iallafall in kristianstads feministiska kör på myspace, dels för att johanna inte hade hört dem men kanske främst för att få oss ett gott skratt. vår elakhet bestraffade sig i och för sig i att jag nu både har 'manssamhället' och 'la lega' på hjärnan. SYSTRAR, FÖRENA ER!

tillbaks i stan sprang jag en snabb runda och tittade på brudtärneklänningar med mor min, med måttlig entusiasm. (min mamma är störtskön, tro inte annat, men hon kan verkligen konsten att trötta ut mig på tre sekunder blankt.) sammanfattningsvis kan vi väl bara konstatera som så, att den dagen jag tar på mig en stormönstrad sidenkreation med stora rosa rosetter - den dagen ska jag också gladeligen joina De Förtryckta Kvinnornas sällskap och stå och stampa takten utanför domus. där går faktiskt gränsen, nämligen.

Kommentarer
Postat av: Marie

"Visst fan så är vi kvinnor, men vi är inte rädda!"

2007-05-14 @ 21:57:01
Postat av: Johanna

Jag erkänner....jag är feminist egentligen. jag sitter hemma och sjunger kampsånger till uttjatade melodier. Jag rakar inte benen. Dessutom har jag en pojkvän som jag innerst inne hatar och känner mig förtryckt av. Eller vänta...jag ljög.

2007-05-15 @ 21:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0