någon har gråtit av förtvivlan.


tog sovmorgon idag, ganska välförtjänt måste jag säga. var i stan lagom till tolv att träffa farmor, och hamnade såklart med alla skattjaktare på bussen. jag vill väl också. jag muttrade lite över deras högljudda alkoholhävande tillsammans med åhuspensionärerna med rynkade näsor, dock mest för att dölja det gröna i ansiktet som inte var annat än ren
och skär avund. JAG VILL VÄL OCKSÅ TA STUDENTEN!!


så, efter att ha pratat med samtliga vandrarhem (jo, enligt hitta.se så är det faktiskt sant) i hela storstockholm fick jag äntligen tag i det sista rummet på queens hotel eller nåt liknande på drottninggatan. mitt i smeten, och dessutom med ungdomsrabatt, dock ganska långt mycket dyrare än vad vi tänkt oss från början. menmen, när platserna börjar tryta och paniken kommer smygande, känner man sig gärna lite rikare än vad man egentligen är.
ringde till stina också, och har nyss pratat med anki, så nu ska väl allt vara ordnat.
programmet för helgen ser alltså ut som följer: lördag blir det installation på rummet, en runda på grönan och utgång på kvällen med allas vår favoritstockholmsmalin. söndag blir det bakisfrukost (på hotellet, eftersom åtminstone det ingick i priset), ikea och lunchköttbullar ute vid kungens kurva, varpå det blir en sväng bland de söndagsöppna affärerna i centrum - and yes, we do love it  - innan uppsamling med anki logivärdinna på t-centralen för vidaretransport till västerhaninge, vilket kommer vara mitt hem större delen av nästa vecka. med vovve och allt.
IloveitIloveitIloveit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0