jag hör dig tala om dagar av guld.

ååh, helgen var... hektisk.
fredags gick vi ut, utklädd till katt med svinhet svans som senare tappades, till class efter förfest hos nella på långebro. twister och "jag har aldrig..." gav känslan av kristianstadsdagarna all over again. sen gick allt bajs och jag glömde vaktkatterna utomhus och bussarna strulade eftersom det var söndag på lördagen, så jag ringde mamma halv tre på natten och bad henne hämta mig i stan. snällismamm.
lördag blev jag alltså hämtad, efter två timmars sömn, och utkörd till fjälkinge och jobb hela dagen. sen var det bara att gilla läget och hem för att fixa förfest innan folket anlände och det blev "jag har aldrig..." igen, denna gång tillsammans med en halvseriös omgång ölspelet.
biljard is the shit, as usual, var ju faktiskt favvojosses alldeles egna födelsedag, och kvällen avslutades med lyxskjuts tillbaks till fjälkinge, där jag för första gången på länge sov riktigt gott hela natten och vaknade någorlunda utvilad.


nu har apu:n börjat, ska till spängerskolan i arkelstorp på torsdag och väntar samtal från halva kristianstads kommuns syokonsulenter... har ju fixat telefonen nu, har nog tappat laddaren ute i fredags så det blev till att gilla läget och köpa ny. clas ohlsson är bra.
(sen vill mormor fira min födelsedag på lördag också. att jag fyllde år i april hör tydligen inte hit.)
ska försöka hoppa karlskrona, pallar inte släkten och får skylla på att jag inte kan byta bort mitt jobbpass. men visst, pengar är alltid välkommet, särskilt denna månaden som blir riktigt fattig... (detta sorgebesked konstaterades dock innan vi gick och käkade a) sushilunch och b) bakad potatis-kvällsmat igår.)


i eftermiddag blir det lund, där favoritfaster hämtar upp mig för vidaretransport till staffanstorp och nya huset. ska ju passa Drömprins imorgon, längesedan nu. lotta ska till älmhult och loverboy är i... danmark? aja, en kväll alldeles ensam med lotta blir det iallafall, längesen vi bara satt och snackade skit om hela världen och lite till med varsin balja te.
lotta är bra.


ingen vill lyssna på ekon från förr
ingen kan tro på ditt ord
den som skramlar för mycket blir löjets profet
sanningen blir bara din
jag hör dig tala om dagar av guld
och jag ser dina ögon få liv
ingen i världen kan se det du ser
skalet du bär är för hårt
du försöker att tränga igenom till nån
någon som kanske förstår
tystnaden ekar fast många hör på
utan att röra en min
alla som vinner förlorar en gång
några förlorar i allt
och jag vet vad du menar med människans själ
- där ligger svaret på allt
jag har förlorat men vunnit igen
och jag vet vad den kampen är värd

känner du ljuset?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0