you know that I'm too proud to beg.

kommer ni ihåg 'snapphanar'? miniserien som gick på svt, som hela svenska folket - och däribland särskilt skåningar - rasade emot för att det "stred mot verkligheten"?
jag måste allvarligt talat säga att jag inte förstår varför det blev sånt ramaskri. dålig skulle den också vara, sämre än rolf lassgård som gunvald larsson.
jag har precis sett den, tre timmars tv-underhållning på dålig skånska, och jag är inte den som är den. men att säga att serien är dålig, det är lite väl att ta i? den är förfan helt okej, nästintill riktigt bra.
när ska skåne inse att deras kommande generationer inte bryr sig ett dyft om vår stolta snapphane-historia om det inte innehåller minst en skarsgård i rollen som kung?

suck. och jag som inte ens gillar historia.

image28

Kommentarer
Postat av: Marie

tjaa, fast varför göra en verklighetsbaserad film om den inte stämmer? det är väl mest det.

2007-10-23 @ 19:01:32
URL: http://symmertia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0