den här stan är som ett pålagt skratt.

dessa underbara måndagar...

helgen bjöd på jobb, jobb och jobb. stängde i fredags och igår, öppnade i lördags. jag hatar att vara ensam! menmen, man ska inte vara kräsen. dessutom har jag världens härligaste brudar till jobbarkompisar, så jag har inte en endaste, ynklig anledning att klaga. efter underbara - och tillika bakfulla - linda i lördags ("varför får jag alltid såna skrattanfall när jag jobbar med dig, mikaela? det är fanimig alltid lika roligt!") fick jag ha nina alldeles för mig själv större delen av söndagen. då var dessvärre kaffemaskinen sönder, och kaffemostrar som vi är fick vi abstinens efter en halvtimme. nina gav tillslut upp ordentligt och ringde maken, som var snällis och kokte en termos kaffe vi kastade oss över och behöll för oss själva. en bra putte är en snäll putte!

och så var det idag. jag hatar måndagar, och särskilt måndagsmorgnar. som tur är var bussen i morse inte lika packad som vanligt, alltid nåt, och vid glashyttan vaknade jag ur min metro-dvala av att allas vår morgan försökte påkalla min uppmärksamhet genom att - nästintill förgäves - vifta hysteriskt med armarna mitt framför mig. som så ofta förr försvann mitt halvtaskiga humör i takt med hans galna historier, idag på ämnet morgontrötthet och... exflickvänner? nåja, gladare blev jag iallafall. morgan är ball.

väl i skolan var det lugna puckar, som väntat. efter att ha fått närvaron avprickad hos anders, intog vi den smått obekväma inredningen på nya "kaffe och sånt" framför frukost och studentdrömmar. mycket gott, mycket billigt och mycket trevligt. mina nötter är bäst.
efter att ha kollat priser på maries framtida körskola, begav hon sig hemåt för toffling, johanna gav sig av mot idrottshallen och jag mot a-huset och filosofilektion. utan madde, bör tilläggas. puh, det var en pärs. menmen, överlevde gjorde jag, och det är väl huvudsaken. det var visserligen knappt, med tanke på att jag fick reda på att ett visst par vi INTE kan tänka oss använda preventivmedel ska gifta sig. SÅ. JÄVLA. SJUKT. (inte för att marie bryr sig iallafall. snyft.)
aja, resten är inte så intressant. jag och johanna gick och käkade, sen begav jag mig ut till jobbet för att lämna linda nilssons nyckel som jag såklart glömde lämna igår vid stängningsdags. och hur jag och eva har gått och blivit bästisar helt plötsligt, har jag inte en jävla aning om hur det har gått till. tydligen är jag iallafall "hejdå vännen!" med henne nu. trevligt.
lite pluggande blev det minsann på körskolan, bussen hem och så ytterligare lite pluggande i soffan. måndagsjävel.

(och så ringde jag och avbokade min tid hos tandhygienisten imorgon bitti. jag vet, jag är feg. låt mig va.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0