miss your heart, miss your lonely eyes.

här sitter jag och lyssnar på min brandnya (som man säger i svengland) takida-skiva som min faster tyckte var lämplig att köpa till mig. gullislotta.
dagen har spenderats i favvohålan bromölla hos farmor med god mat, årets sista julklappar och jag-har-rensat-ut-en-massa-kokböcker-och-julgrejer-som-ni-får-gå-igenom-och-vill-ni-inte-ha-det-slänger-jag-det. jag la ju såklart bland mycket annat beslag på min tomte, min genom livet nästan alldeles egna, och numera absolut alldeles egna. ni vet den där i nästintill realstorlek från nittonhundrafrösihjäl som hänger i en lång fjäder från taket på en skidlift med glittriga skidor och stavar? just den.
m bleknade lite när han såg all bråte jag plockade på mig där i biljardrummet, men det var ju som jag sa (med tillhörande valpögon och näme-jag-som-är-så-liten-röst), att det är ju faktiskt MINNEN. det är min BARNDOM vi snackar om, for christ's sake! och hade jag inte räddat det där spygröna glöggflaskeöverdraget i form av en julgran så hade det faktiskt SLÄNGTS. fatta.

min käre far påpekade för övrigt så diskret idag: "men vad du svär, mikaela!" .
tror på riktigt att jag måste sluta med det.

gårdagen hos johanna och nye pojkvännen var för övrigt astrevligt, fina människor, johannablandade drinkar och "kampen mellan kvinna och man". thanks darlings.
imorgon ska jag och m:s kusin till köpenhamn för att kolla på body-utställningen, shoppa och käka god mat. ska faktiskt bli riktigt skoj. jag menar, kolla in  www.bodiestheexhibition.com. sjukare utställning får man ju liksom leta efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0