you're the only one I can't forget.

jag måste bestämma mig för vad jag ska göra med mitt liv. och pappa måste sluta vara så in i helvetes kinkig.


jodå, pappa och hjördis är back in town, bruna och muntra. eller ja, bruna iallafall. alltså är köket tipptopp rent och bilen out of reach igen. fan också. de kunde gått varit borta en vecka till. eller fem. som väntat kom de tillbaka till sverige med en "fan, vad ska jag göra med mitt liv?"-svacka åt mig, dock inget baltyg. har börjat fundera på att ta tag i mitt liv, på allvar. är dödligt trött på jobbet, till att börja med. söka nytt jobb nu så man har i sommar och kanske även efter, medan man bestämmer sig för vad man vill göra och kanske tillochmed kan flytta hemifrån innan man är 28? eller stå ut i fjälkinge till sommaren, fixa ett roligare sommarjobb och sen plugga i höst?

visst, låter vettigt och sådär. men. ja, just det. men.

reseledare har jag tänkt på länge, men det kan jag skippa, au pair likaså. iallafall för tillfället. dels för att jag är livrädd för att flyga och hatar barn, men också delvis för hur mitt liv ser ut för tillfället. jag kan inte bara sticka iväg som en annan 14-åring och skita i världen.
har kommit på mig själv med att faktiskt göra något som påminner om planering, tänker att "om jag lägger undan si och så mycket i månaden fram till sommaren, önskar mig det och det i födelsedags- och studentpresent, söker jobb där och där... eller söker till den där utbildningen..." suck. ska räkna ut hur mycket jag kommer få tillbaks på skatten, vet bara att det i mikaelamått räknat är sjukt mycket. kanske spendera pengarna väl för en gångs skull? ja, kanske.
jag vill inte bli vuxen.

SUCK. det är inte bra med lov. skönt, men inte bra. idag sov jag till tolv, m stannade också hemma och jag vill bara påpeka att det inte var jag som låg kvar längst. ingenting vettigt gjort på hela dagen, och nu sitter hetnos framför innebandy och provar sjalar. hett. imorgon blir det tandläkaren, onsdag middag och banken, sushi med m&e på torsdag, och så sexparty hos amelie i helgen. det blir nog en bra vecka.
bakläxa: bestämma a- och b-plan inför vår/sommar/höst. jag MÅSTE växa upp nån gång.



christoffer...

 ... är borta.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0