stjäler saker som blir minnen.

har haft en härlig onsdag, sista onsdagen utan några lektioner. när m:s väckarklocka ringde halv sju imorse var det någon som sjukskrev sig för att istället komma tillbaka och lägga sig i sängvärmen igen. sjukt fint sällskap, må jag säga, trots en oroväckande massa skolkeri.
det avstängda alarmet resulterade i att vi sov vidare ända till klockan 13, då farfar ringde och väckte. jag hatar att gå upp ur sängen direkt när jag vaknat, det suger. klart man måste ligga kvar en stund och morgna sig... eller två. klockan hann alltså bli så mycket som halv tre innan vi morgnat klart och kommit in till den stora staden, där duvandersfika med farfar, marita, syster och tellme stod på schemat. efter det var det dags för sko-letande, vilket gick sådär. och tja, sen velade mikaela en stund innan hon fick farfarskjuts tillbaks till åhus och m åkte hem till sig för att städa. inget särskilt som hänt egentligen, bara sjukt fin dag.
dig ska jag aldrig tröttna på.

nu kom min käre fader hem från jobbet, vilket innebär kvällsmat i en inte alltför far away framtid. jag ska plugga lite PA tänkte jag - TÄNKTE jag - och sen blir det kanske en runda till hanöhallen innan film och ensammys. jag vill inte mysa ensam. det är tråkigt. tråktråk. tråk. tråktråk. tråk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0