som när solen åter rodnar.

vik ren tvätt, mikaela.
tvätta smutsig tvätt, mikaela.
tacktack.

ska hämta m på jobbet om en stund. funderar på att försöka mig på en dusch och a happy face. kan bli svårt.
jag har drömt mardrömmar hela natten.
jag blev bara så himla rädd
.

och just det, mammas diagnos på min inre magslakt var njurbäcksinflammation. alternativt äggstockscanc... f'låt, äggstocksinflammation. bort med skiten, amputera hela magen, bara den slutar göra så jäkla ont.
(ursäkta en personlig fråga, men HUR FAN får man egentligen inflammation i äggstockarna!?)
nåväl, läkarstationens diagnos var eventuell mensvärk, "ring igen om det inte försvinner", så döende är jag väl förhoppningsvis inte än.

nu så. en maskin tvätt. ihopplock på rummet. (mindre variant av fenomenet "städning")
dusch.
hämt och sen myskväll i storsängen. myskväll?

låt mig känna dina svala händer
mot mitt huvud
mot min kind
låt mig låna
dina klara ögon
nu när mina spruckit som porslin
de drivande molnen gör skuggspel mot berget
och stjärnorna de blänker som din panna

håll mig stilla i dina svala händer
din förtröstan - blås den in i mig
säg att nånstans finns en väg vi inte tänkt på
lär mig tro att allting ordnar sig
de drivande molnen gör skuggspel mot berget
och stjärnorna de blänker som din panna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0