när vinternatten närmar sig.

det är snorkallt ute och jag är ovän med pappa.
har redan planerat att bo hos m resten av veckan, så jag slipper åka hem. nej, jag vill inte åka hem.
ska iochförsig till staffanstorp på påskmiddag på söndag, får se till att tigga skjuts av syster. våga vägra sitta instängd i en bil med en far som hatar en.
ibland undrar jag vad papps skulle gjort om jag gjort nåt riktigt dumt. jag menar, hittills har han fått nåt slags bryt på småsaker, tänk om jag gjort nåt dumt på riktigt. blivit hemskjutsad av polisbil, hämtad i fyllecell, åkt fast för snatteri, knarkat... kraschat hans bil?
hm. jag tror inte ens jag vågar tänka på det.

nu ska jag slå ihjäl lite tid fram till fem, då tellme ska hämtas från dagis, sen blir det middag med syster och så storsängen på det. färlöv är ett jevvla bra ställe att rymma till. 
nu blir det till att kolla möjligheterna för utgång i helgen. vilka är på? kommer vara shweinmycket folk, men jag är sugen som fan. lite dans och lite alkohol, sen kan jag kanske köpa att det inte blir någon riktig påsk med bordsplacering, påskägg och fin dukning med gula påskfjädrar och påskris.


imorgon, gott folk, ska jag träffa emily!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0