it means nothing now to you, but it's everything to him.

när skränet från idrottsgalan tuggade hål på trumhinnorna stängde jag in mig med datorn i sovrummet med en stor kopp varm choklad. har försökt få lite rätsida på mina utbildningsregistreringar, gick å ena sidan skitbra men å andra inte alls. får se vad de säger imorgon, då sätter vi igång på riktigt med första eximinationsuppgiften. iiih!
(imorgon fyller dessutom min allra käraste syster år. så det så!)

jag har blivit helt såld på att laga mat. otippat va? helt sanslöst. men mina projekt har börjat bra - visserligen åt jag ingen ordentlig frukost och visserligen smällde jag i mig en hallonmousse med syster på duvanders, men jag åt riktig lunch och lagad kvällsmat, som dessutom bestod av snart-på-väg-att-bli-halv-dåliga-rester från kylen, som ju ska utnyttjas till max. dessutom har jag smällt i mig inte mindre än SJU (7) portioner frukt och grönt idag. (också ett led i att inte-slänga-nåt-från-kylen-målet ändock, men ändå!) riktigt stolt över min självdisciplin, faktiskt. (sa hon som inte ens kan slutföra löftena om att diska) däremot blev det ingen almanacka, ingen frukt eller presentförslag till maddish. det blåste snorkalla vindar, får skylla på det.
imorgon blir det nytt försök att leta efter almanacka och köpa frukt! återstoden av kvällen ska tillbringas i tryggt förvar i storsängen undersökandes mina nya kurskamrater. trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0