in the wheel of fortune.

¤ handla
¤ läsa igenom 'buffé'

phew. inte sådär livsfarligt med folk på maxi, men det traditionsbundna ösregnet bestämde ju sig för att börja ösa ner just när jag skulle hem med tuuung kasse. sen kom dess bästis, solen, på megavarmt besök. en riktigt svettig hemfärd med andra ord, skulle inte förvåna mig ett dugg om det blir åska ikväll, så kvavt som det är.
men åh, vad jag skulle blivit avundsjuk på min handelskorg idag om jag stått bakom mig själv i kassan! (för kom igen, visst tittar man ju efter vad personen framför lägger upp för varor på rullbandet?) tropicanajuice, melon, fisk, flädercider, körsbärstomater, gurka, äpplen, bananer, sallad... kände mig sjukt duktig, såpass att det faktiskt vattnades lite i munnen där ett tag. nåde den som INTE inspekterade mina varor!
dessutom blev det jordgubbar på vägen ut i regnet också. SVENSKA jordgubbar. det är faktiskt årets första, har snålfuskat med utländska jordgubbar ända till nu. dessa små röda ting SKA intas på balkongen lite senare idag, om det så åskar eller kaskadregnar spelar ingen roll. det är ju MIDSOMMAR, för bövelen.

nu ska jag sätta igång och städa en sväng och inta some lunch. på återseende, jappjapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0