let it rain down.

mikaela är en drunken katt.
cyklade till jobbet idag, vilket innebar att jag egentligen skulle cykla tillbaka... men när jag stängt och låst på jobbet återstod bara två alternativ: 1) att sitta ensam i mörkret, 2) att gå in till ramona på macken och snacka skit i väntan på att regnet skingrat sig. det slutade med alternativ nr. 2. "ta en kaffe och en tidning, känn dig som hemma" ungefär. underbart med lite sällskap! blev buss hem. med cykel. snäll chaffis. jävla regn.

jag har haft så underbara kunder idag! dagens topp-3 på jobbet:
1. gangstern som snackade som henke larsson och såg ut precis som larry i 'tre kronor'
2. den härlige göteborgaren som trodde jag skämtade när jag var gravallvarlig, för att jag "log så härligt"
3. de tre cyklisterna från israel som var på väg till motala. ja, på cykel.




nu ska jag diska undan i vasken och ta en låååång varm dusch innan m kommer hem och kan värma mig. pusselipuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0