life is for the living, so we've gotta live it up.

mikaela is back in business!

med sönderbränd näsa och lite ömma leder kom vi tillbaka från ett sjukt soligt alperna vid sjutiden igår. har haft en absolut toppenvecka, strålande sol från klarblå himmel varendaste dag. började redan på kastrup med en tio bitars sushi och en flaska vin kl 9 på morgonen, följt av kaffegök och jäger på flyget. tror pappa försökte lugna min flygskräck, och visst lyckades det! lagom däst och snurrig däckade jag tillochmed vissa stunder, så resan gick väldans smärtfritt om man jämför med kreta, haha. och maten, maten ska vi ju inte snacka om! eller jo förresten, det gör vi. hade ju inte alltför höga förväntningar på hotellmaten trots att det hette "trerätters", men ack så fel vi hade. eller vad sägs om ankbröst, oxfilé, lammben, ungtuppssufflé och fläskfilé, för att nämna några av läckerbitarna? blanda upp det med en massa goda sallader och soppor, chokladkakor, pannacotta, vit chokladmousse och så lite goda ostar på det. mums, säger man då. förjävlafint helt enkelt.

gårdagskvällen var också helmysig, skönt att komma hem och lite hemlängtan efter m hade man allt. hungrig som ett as blir man om man går utan mat också, så det vart bara hem och in en vända i duschen innan det blev fläskfilé oscar, black&white och en flaska rödvin för mig och hetnosen, som varit duktig och storstädat lägenheten större delen av gårdagen. idag blir det mest pluggande för min del, har tenta i enkätundersökning som insamlingsmetod för information imorgon. låter roligt va? imorgon blir det fika med syster och tellme och senare även med fialotta. får se om jag lyckas lura med mig den sistnämnde till en stund på badhuset.

nähä, gott folk. nu ska jag laga mat innan m sticker till innebandyträning. ikväll är det parlamentet och beck! 

Kommentarer
Postat av: saris

Fan vad GOTT!

2009-03-24 @ 15:27:25
URL: http://latexsara.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha! Sån mat har vi ju nästan på mitt hotell, och dte ligger ändå i Sverige, i Härjedalen, I Funäsdalen, Bruksvallarna, mitt i ingenstans! Faktiskt.

2009-03-26 @ 12:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0