vi visste ingenting om verkligheten.

usch. har kollat lite rundor nu på recept.nu och arla.se. lillalillahusfru, men enbart för att jag inte vill gå och lägga mig. har för första gången i mitt liv kommit till en mycket banbrytande slutsats: sova är TRÅKIGT. inte onödigt, inte jobbigt. bara TRÅKIGT. slöseri med tid, det är vad det är. på mina snart 20 år har jag sovit bort 7 år. TÄNK vilka underverk jag hade kunnat uträtta under de 7 åren.
tänk om vi bara är en nattsömn ifrån fred på jorden.

(jag har vanligtvis ett mycket infekterat förhållande till sömn. jag är en periodmänniska, som i så mycket annat. under vissa omständigheter kan jag sova 21-9 nonstop - utan problem. oftast när jag har sällskap. andra perioder ligger jag och vrider mig tills klockan blir 2-3 på natten, enbart för att sova korta, korta perioder på en kvart-tjugo minuter som oftast avbryts abrupt av de mest hjärtslitande mardrömmar ni kan tänka er. resultat: en mycket trött mikaela, mer virrig än vanligt och utan koll på någonting som börjar tjafsa och bråka och gråta om du så mycket som petar på henne.
behöver jag avslöja i vilket stadie jag befinner mig i just nu?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0